Meren ympäristön aikataulu

Hanne Bindslev Gregersen, teacher and author

Koulun tiedeviikoilla, ryhmä 2- luokkalaisia työskentelivät yhden YK: n 17 kestävän kehityksen tavoitteen muuttaa maailma parissa; eli kehitystavoite nro 14: "Vedenalainen elämä'

Lapset opettelivat aihetta luovuuden avulla. He tekivät esitelmiä merenelävistä ja katsoivat videoita valtameristä löytyvistä muoveista.

Yksi koko koulun yhteisistä projekteista oli näyttely, jossa oli paljon muovilla ja merenelävillä (merenelävät eivät halua olla merissä siellä olevan muovin takia) täytettyjä siniseksi maalattuja laatikoita (meriä).

Toinen projekti oli yhteinen kollaasi - myös merenelävistä ja liimatuista muovituotteista. Pieni sinisestä kartongista leikattu kala kiinnitettiin kollaasin alle. Lapset olivat kirjoittaneet kaloihin kommentteja aiheesta ja siitä, mitä he ovat aiheesta oppineet.

Kollaasi 1: Maalatkaa yhdessä lasten kanssa meri ja taivas vesiväreillä. Leikatut ja koristellut merenelävät on liimattu ja muovijätteet on kiinnitetty liimalakalla.

Kollasi 2: Kelluvat ja kartongista leikatut merenelävät symbolisoivat: ' En halua olla meressä kaiken muovin keskellä.'